جنایات 60 ساله امریکا علیه ملت ایران
به صورت تفصيلي به بخشي از اين جنايات اشاره مي كنيم .
حمله آمريكا به كشتىها و سكوهاى نفتى ايران :
پس از پيروزي هاي نيروهاي جمهوري اسلامي در سال 1364 احتمال پيروزي ايران در جنگ قوت گرفت و اين موجب هراس آمريكا و رژيم هاي وابسته به غرب در منطقه گرديد. سياست آمريكا بر ممانعت از پيروزي ايران در جنگ قرار گرفت ، براي نيل به اين منظور نيروي دريايي آمريكا وارد منطقه خليج فارس شد . در اين دوران رژيم عراق به شكل وسيع اقدام به حمله به نفتكشها و پايانه هاي نفتي ايران نمود ، تا از لحاظ اقتصادي ايران را در جنگ به زانو درآورد و در نيل به اين منظور از مقابله به مثل ايران وحشت نداشت ، چرا كه نفتش را به واسطه كويت صادر مي كرد.هنگامي كه ايران نفتكشهاي كويتي را به خاطر همكاري با عراق تهديد به تهاجم كرد فرصت خوبي براي واشنگتن به وجود آمد تا به بهانه حفاظت از نفتكشهاي كويتي نيروي بيشتري وارد خليج فارس كند و مستقيماً با ايران درگير شود. در اين برهه آمريكاييها همچون يك متحد مستقيم عراق ، ابتدا به حمله به پايانه هاي نفتي بي دفاع ايران پرداختند و سپس به ناوچه هاي نيروي دريايي ايران حمله كردند. هنگامي كه ايران از تاكتيك حمله به وسيله قايقهاي كوچك تندرو استفاه كرد ، نيروي دريايي آمريكا ، آزادي عمل سابق خود را از دست داد. در اين درگيريها ، يك نفتكش كويتي كه با پرچم آمريكا حركت مي كرد كاملاً منهدم شد و چند نفتكش ديگر آسيب ديدند. همچنين يك هليكوپتر نظامي آمريكا سرنگون شد و آمريكاييها نيز چند نفر از رزمندگان ايراني را به اسارت گرفتند و در عرشه ناو خود ناجوانمردانه به شهادت رساندند و يك ناو آمريكايي هم با يك مين برخورد كرد و به شدت آسيب ديد .
برای مطالعه ادامه این جنایات به ادامه مطلب مراجعه نمایید،
سازمان بسیج طلاب وروحانیون همدان...
ما را در سایت سازمان بسیج طلاب وروحانیون همدان دنبال میکنید
برچسب: نگاهی به جنایات اعراب در ایران,نگاهی به جنايات بيوتروريستي آمريكا, نویسنده: بازدید: 137 تاريخ: شنبه 22 آبان 1395 ساعت: 16:39